torsdag 16 oktober 2014

Inte långt kvar nu!

Idag pratade jag på Griffiths goGLOBAL expo och berättade om livet som utbytesstudent. Hoppas att jag lyckades inspirera några till att åka. Försökte marknadsföra SLU lite här och var medan jag pratade! 


Kan meddela att jag har gjort min första tenta! Hade sedan tentamys med vin och trevligt sällskap på en takterrass hos en vän här i surfers. En kanonkväll! 


När vi ändå pratar om skolan. Lite resultat från inlämningar har trillat in och har fått bra betyg på alla. Skönt att veta att det är samma förväntningar här som hemma. Hittills har jag till och med presterat bättre här! 

Nu är det inte många veckor kvar. Har bara två inlämningar och en presentation kvar att göra, sen avslutas terminen med tre tentor! 

Annars har det inte hänt så mycket. Det känns lite trist att terminen snart är slut, precis när man har kommit in i vardagen här och har hittat fantastiska vänner. Förstår att det kan vara bra att stanna ett år istället för en termin för allt har gått väldigt snabbt. Känns som att terminen precis började! 

Här är jag och Anna på frukost date! 


Kan också passa på att berätta att ca två veckor efter hajattacken i Byron Bay så blev en man biten i western australia. Han blev av med en arm och en hand, men överlevde.

Ska inte dröja lika länge med nästa inlägg! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar